5 דקות קריאה
07 Jan
07Jan

לראשונה בישראל: כהיערכות למתאר לחימה צפוני – אירח המרכז הרפואי "העמק" כנס למידת עמיתים של בתי החולים בצפון מבתי החולים בדרום


ראשונה בישראל: כהיערכות למתאר לחימה צפוני – אירח המרכז הרפואי "העמק" כנס למידת עמיתים של בתי החולים בצפון מבתי החולים בדרום


במרכז הרפואי "העמק" התקיים היום כנס מוכנות רפואית למתאר לחימה צפוני שבו שיתפו רופאות ורופאים ואנשי צוות מבתי החולים בדרום בתובנות ובלקחים מימי הלחימה החל ב-7 באוקטובר, במטרה לסייע לבתי החולים בצפון להיערך  למתאר לחימה צפוני באופן מיטבי.

הכנס הוא פרי יוזמה של המרכז הרפואי "העמק" ושל יחידת הטראומה בניהולו של אל"מ במיל' ד"ר גיל הירשהורן, הממונה על שעת החירום במרכז הרפואי "העמק" ולשעבר ראש ענף הטראומה של חיל רפואה.


בכנס השתתפו למעלה מ-150 משתתפות ומשתתפים מבתי החולים מהצפון ומכל הארץ, רופאים בחיל הרפואה, בעלי תפקידים במערך שעת החירום של משרד הבריאות וגורמי מקצוע נוספים במערכת הבריאות בישראל.


את הכנס פתחו מנהל המרכז הרפואי 'העמק' ד״ר מאור ממן, וד"ר אליעז מילר, מנהל ההיערכות לשעת חירום של 'כללית'.

ד"ר ממן סקר בדבריו את היכולות והמוכנות של "העמק" בהיבט התשתיות הממוגנות והן בהיבט של התרגול וההכשרות שמתבצעים כל העת לכל אנשי הצוות ובעלי התפקידים של המרכז הרפואי.  "ההיערכות שלנו מבוססת על תשתיות חירום ממוגנות ואכן, הכשרנו שטחים תת-קרקעיים ואת מנחת המסוקים ומיגנו אתרים כדי שנוכל לתת טיפול רציף למטופלים תחת איום רקטי והחלק השני שחשוב לא פחות קשור להיבטים הרפואיים של הטיפול בנפגעים. אני מברך על קיום כנס חשוב זה שבו קולגות שלנו מהדרום ומהלחימה בשטח ישתפו אותנו בתובנות שלהם בטיפול הרפואי בנפגעים, בתקווה שרק נלמד ולא נצטרך ליישם בפועל״, כך לדברי ד"ר ממן.

    עוד באותו נושא

מינויים חדשים במרכז הרפואי העמק מקבוצת כללית

ד״ר גיל הירשהורן: ״מאז 7 באוקטובר, כל מערכת הבריאות נערכת להמשך ולהרחבת הלחימה. במרכז הרפואי "העמק" אנו נערכים בקדחתנות כדי להיות מוכנים למלחמה בצפון ובמסגרת ההכנות, יזמנו פורום למידה לשיתוף תובנות  כדי ללמוד מניסיונם הרב של עמיתנו בדרום, במטרה ליישם אותן אצלנו בבתי החולים של הצפון".

בין מרצי הכנס: סא"ל ד"ר עופר אלמוג, ראש ענף רפואה מבצעית במקרפ"ר, סיפר על חשיבות הכח הרפואי הלוחם שמצטרף ללוחמים, שמתבטא בקיצור טווח הזמן לטיפול בנפגעים מרגע הפגיעה.  ד"ר ליאור גוטלויב, רופא בכיר במחלקה לרפואה דחופה במרכז הרפואי העמק המשרת כרופא צבאי שיתף מניסיונו בטיפול בנפגעים בשטח. גם האח הבכיר דימיטרי בריטן מ"העמק" שמשרת במילואים ככוח רפואי המצטרף לכוחות נתן הרצאה מלמדת על טיפול בנפגעים בשטח וייצוב מצבם עד הגעתם לבית החולים.

את בתי החולים בדרום ייצגו בתי החולים סורוקה ואסותא אשדוד. ד"ר צחי סלוצקי, סגן מנהל בית החולים סורוקה סיפר כיצד התמודד בית החולים הגדול בדרום עם אירוע רב הנפגעים הגדול ביותר בעולם ב7 באוקטובר, ועל התובנות שהצטברו נוכח אירוע קיצון זה. ד"ר איתי זוארץ מיחידת הטראומה של אסותא אשדוד הציג את ההתמודדות של בית החולים ב -7 באוקטובר, ומאז בכל ימי הלחימה.


מציגים נוספים בכנס: פרופ' מיגל גלטשטיין, מנהל יחידת הטוקסיקולוגיה של המרכז הרפואי איכילוב בתל אביב, ד"ר דברה ווסט מנהלת המחלקה לרפואה דחופה, ונורית טמסוט, מנהלת השירות לעבודה סוציאלית באסותא אשדוד וד"ר גילעד חן מנהל המחלקה לרפואה דחופה ילדים במרכז הרפואי העמק.


מצורפות תמונות מהכנס. 

קרדיט: המרכז הרפואי העמק


 

אולי יעניין אותך גם


 




     עוד באותו נושא


יישור שיניים באמצעות קשתיות שקופות – עכשיו זה שקוף !

 


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.