2 דקות קריאה
29 Nov
29Nov

  כללית משלימה


כל החדשות בקליק אחד !

טיפולי רפואה משלימה: כל הדרך לאיזון הסוכרת

מיוחד ליום הסוכרת: תזונה ותנועה מותאמות אישית והפחתת סטרס – אלה שלושה המרכיבים העיקריים בטיפולים המשלימים שניתנים לצד הטיפולים והמעקב הרפואי ויכולים לסייע לסוכרתיים לשמור על איזון לאורך זמן

ד"ר מוטי לוי, הרופא הראשי של כללית רפואה משלימה

==========================================================

שמירה על איזון מלווה כל איש ואישה שחיים עם סוכרת – מחלה כרונית שבה הגוף לא מסוגל לווסת בעצמו את רמת הסוכר בדם בעזרת הורמון האינסולין וזקוק לשמירה קפדנית על דיאטה או לעזרת התערבות חיצונית (קבלת אינסולין ו/או טיפול תרופתי). הטיפול הכי טוב לסוכרת הוא מניעה – עדיף לא להיכנס למצב הזה מלכתחילה, אך אם אובחנתם עם סוכרת אז חוזרים למילות הפתיחה – שמירה על איזון.

כחלק מאורח חיים בריא – לרפואה המשלימה כלים רבים לסייע לשמירה על איזון בגוף – באמצעות התאמות תזונה, טיפולים מרגיעים (סטרס פוגע מאוד באיזון), התאמות של צמחי מרפא ותוספים וטיפולים שבאמצעותם ניתן לרכוש טכניקות להתמודדות עם מצבי דחק.

לפני שנפרט מה עושים בכל שיטת טיפול, נבהיר כי הטיפולים המשלימים ניתנים כרפואה אינטגרטיבית הניתנת לצד הטיפול הרפואי במרפאות – של רופא המשפחה, אחות הסוכרת, האנדוקרינולוג ושאר אנשי המקצוע, ולא מחליפה אותם. 

יסודות הטיפול המשלים

בתחילה מנסים המטפלים להשיג תמונה מלאה על הגורמים שהביאו להפרת האיזון הקיים בגוף ומדוע הוא מתבטא עכשיו בסוכרת. זה עלול לנבוע למשל מחוסר תנועה מתמשך, תזונה לא מאוזנת, או כתוצאה מהתמודדות עם לחץ וסטרס. הלחץ הוא כמו רעל לכל דבר, והוא מונע מהגוף שלנו להתמודד עם תלאות היומיום, מונע מנוחה ושינה שכל כך נחוצים ומתבטא בשורה של מחלות ותופעות. 

בהסתכלות הוליסטית, הופעה של גורם אחד או שילוב של כמה מהגורמים האלה יכולים להוביל לסוכרת גם באנשים שאין להם עודף משקל.

נטורופתיה וסוכרת – הטיפול יורכב מתשאול מעמיק ולאחריו מתן המלצות והתאמות תזונה לצד צמחי מרפא ותוספי תזונה מותאמים אישית. תפקידה של התזונה המותאמת יהיה לסייע לגוף בהפחתת הסטרס ושמירה על איזון רמות הסוכרת בדם. ההמלצות יכללו מזונות בעלי ערך גליקמי נמוך ועם תכולה רבה של סיבים מלאים ומסיסים, שומנים איכותיים מהצומח וגם ויטמינים ומינרלים.

טיפולי מגע וסוכרת: עיסוי רפואי הוליסטי, רפלקסולוגיה, שיאצו וטווינא – באופן כללי טיפולי מגע הם פתרון הבחירה למצבי סטרס, כיוון שהם מייצרים בידוד בין הגוף לעולם החיצון ולגירויים, ומאפשרים למטופל להתבונן פנימה ולהגיע למצב של רגיעה. כל טיפול מציע צורה שונה של מגע, אך כולם מחפשים אחר אותה התוצאה – פחות לחץ ויותר בריאות ואיזון.

דיקור סיני וסוכרת – הסינים מקשרים את הטיפול בסוכרת לשלושה איברי מטרה בגוף – הקיבה (עיכול), הטחול והכליות. בשילוב של דיקור סיני עם מחטים עדינות על גבי ערוצי האנרגיה בגוף והתאמה של צמחי מרפא סיניים, תזונה ופעילות גופנית מותאמת – השאיפה תהיה לסייע בשמירה על המצב (ב"סוכרת נעורים" סוג 1) ומניעת הידרדרות בסוכרת 2.

ביופידבק וסוכרת – כחלק מהכלים להפחתת סטרס אפשר לפנות לשיטת טיפול בטוחה ולא פולשנית זאת, שבה מחברים חיישנים לגוף מבחוץ ולומדים כיצד מגיב הגוף מצבים שונים ואילו טכניקות יעזרו להוריד את התגובה הזאת וכך יעזרו גם בשמירה על רמות האינסולין.

עיסוי לימפטי וסוכרת – זהו טיפול שמסייע למנוע את אחד המצבים המסוכנים המאפיינים סוכרת מתקדמת – קטיעת רגל. סוכרתיים רבים נמצאים בסיכון ל"רגל סוכרתית" ובאופן כללי צריכים לשמור מפני מצב שבו לא זורם מספיק דם לגפיים ולאזורי "הפריפריה" בגוף. הניקוז הלימפטי עוזר להגביר את זרימת הדם בגוף וכך להיפטר מרעלים שהצטברו.

הומאופתיה וסוכרת – מציעה התאמות של רמדיז – תרופות הומאופתיות לאנשים שחווים סטרס מתמשך או לסיוע בטיפול בבעיות במערכת העיכול.

איזו שיטת טיפול תתאים לכם? 

לכל סוכרתי יש לבנות תוכנית טיפול מותאמת אישית ואת זאת משיגים לאחר פגישה עם רופא מייעץ ברפואה משלימה הבוחן את מצבם הרפואי של כל מטופל/ת ואת אורח חייהם שבסופה ניתנת תוכנית טיפול המורכבת מסדרת טיפולים בשיטת טיפול אחת או יותר.

בצילום: ד"ר מוטי לוי

קרדיט צילום: נדב כהן יהונתן 

---------------------------------------------------------------------------

חדש בכללית מחוז צפון - רופא הילדים בטייטו - עפולה,העמקים ,והגליל


כללית מחוז צפון החלה את מבצע חיסוני שפעת לחורף 2022-2023 


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.