2 דקות קריאה
12 Nov
12Nov


  בריאות


כל החדשות בקליק אחד !

 

נלחמו על חייו !

נס רפואי! הסיכויים היו נגדו. מנסור חטף התקף לב והתמוטט, צוות מד"א ביצע בו פעולות החייאה ונתן לו 13 שוקים חשמליים. בהמשך הוא הועבר במסוק למערך הלב של המרכז הרפואי פדה-פוריה שם הצליחו הרופאים להצילו.

מנסור אלשאער (53) תושב מג'דל שמס, היה בעבודה כשלפתע חש ברע "התקשרתי לאחי אמרתי שאני לא מרגיש טוב, ויותר מזה אני לא זוכר". מנסור עבר התקף לב והתמוטט במקום.  פראמדיק מד"א פואד עבד אלולי שהגיע למקום שיחזר, "כשהגענו למנסור הוא היה מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה וביצעו בו פעולות החייאה בסיסיות. במשך קרוב ל 45 דקות נלחמנו על החיים שלו בשטח. נתנו לו תרופות ו-13 שוקים חשמליים עד שהלב שלו חזר לפעום. באירועים לבבים קשים כל שניה היא קריטית, תיאמתי עם מוקד מד"א את הזנקת המסוק ויצרתי קשר עם הרופאים ביחידה לטיפול נמרץ לב במרכז הרפואי פדה-פוריה על מנת שהם יוכלו להיערך בצורה הטובה ביותר להגעה שלנו."

תוך זמן קצר, מנסור הובהל במסוק למרכז הרפואי פדה-פוריה,  הפראמדיקים במסוק של מד"א יוסי חלבי ומאיר בן יאיר הוסיפו, "תוך כדי הטיסה המשכנו בטיפול בתרופות על מנת לייצב את מצבו".

מאמצי ההחייאה נמשכו גם במערך הלב ע"ש לידיה וקרול קיטנר, לאה ובנימין דוידאי, כפי שמתאר פרופ' עידו בירתי, מנהל מערך הלב, "בצנתור דחוף גילינו חסימה של העורק הקדמי היורד, אך למרות הטיפול בצנתור מצבו המשיך להידרדר, ומנסור חובר למכונת לב ריאה (אקמו) על ידי ד"ר אייל נחום, כירורג לב בכיר , תוך כדי פעולות החייאה מתקדמות" .

שבוע לאחר מכן, מצבו של מנסור השתפר בצורה משמעותית והצוות ביחידה החל לגמול אותו ממכונת האקמו. ביום שלישי 8.11.22 , מנסור השתחרר לביתו כשהוא חש בטוב "אני מרגיש עכשיו הרבה יותר טוב, כל יום יש התקדמות והכל בזכות הצוות המדהים פה! קיבלתי בזכותם את החיים במתנה, קרה לי נס! אבל אם לא היו הצוות של מד"א והצוות פה במערך הלב בפוריה, אני לא הייתי מדבר איתך עכשיו".

פרופ' בירתי מציין , "מדובר במקרה יוצא דופן, אחוזי התמותה במקרים חריפים מהסוג הזה גבוהים מאד ומגיעים ל90% ! הודות לפעילות המשולבת של מד"א ובהמשך מאמצי ההחייאה והטיפול המתקדמים של הצוות שלנו במערך הלב, מנסור חוזר לתפקד  ויכול לחזור למשפחתו".


---------------------------------------------------------------------------

חדש בכללית מחוז צפון - רופא הילדים בטייטו - עפולה,העמקים ,והגליל


כללית מחוז צפון החלה את מבצע חיסוני שפעת לחורף 2022-2023 


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.