4 דקות קריאה
16 Jun
16Jun

"היסטרוסקופיה זאת פעולה שבה מכניסים מצלמה לתוך חלל הרחם לצורך אבחנה ולעיתים גם לביצוע פעולות קטנות כמו הוצאת פוליפ או שאריות של הריון שנותרות בחלל הרחם ולקיחת דגימות של רירית הרחם", מסבירה ד״ר הדס רובין, מומחית ברפואת נשים.

׳
שירות חדש במערך נשים במרכז הרפואי העמק: ביצוע פעולת היסטרוסקופיה ללא הרדמה וללא כאבים. 
"היסטרוסקופיה זאת פעולה שבה מכניסים מצלמה לתוך חלל הרחם לצורך אבחנה ולעיתים גם לביצוע פעולות קטנות כמו הוצאת פוליפ או שאריות של הריון שנותרות בחלל הרחם ולקיחת דגימות של רירית הרחם", מסבירה ד״ר הדס רובין, מומחית ברפואת נשים. "נבצע את הפעולה כאשר יש חשד לפוליפים, לדימום לא מוסבר אצל נשים לאחר גיל המעבר, דימומים חזקים במהלך המחזור, שרירנים ברחם ובירור מצבים שקשורים לאי פריון. היסטרוסקופיה נעשית כבר שנים אך לרוב תחת הרדמה מלאה של המטופלת. כעת אנו מבצעים את הפעולה ללא הרדמה וללא כאבים, כאשר היתרונות לביצוע הפעולה ללא הרדמה הן שהמטופלת ערה ואנחנו מתקשרות במהלך הבדיקה, 


 עוד בחדשות המרכז הרפואי העמק

15 רופאי ורופאות המרכז הרפואי העמק שנבחרו עפ"י מגזין פורבס


אנחנו חוסכים הרדמה מלאה הכוללת צום והתאוששות. הפעולה כולה מתבצעת באווירה של בדיקה במרפאה ולא של חדר ניתוח דבר שמשפיע רבות על מפלס החרדה והחששות של המטופלות. במקרים רבים הפעולה הזאת היא פעולה מקדימה לפעולה ניתוחית בהרדמה, אך מספקת אבחנה מדויקת לצוות המטפל טרם ביצוע הפעולה. כמו כן, הבדיקה הפכה לבדיקה שגרתית שמתבקשת אצל נשים מטופלות פוריות. כמו במקרה של חנה, בת 39 מרמת הגולן, שביצעה כיום את הבדיקה כחלק מבדיקות שיכולות להסביר אי פריון".

לדבריה של חנה: "אנחנו כבר שלוש שנים בטיפולי פוריות והגענו הבוקר לצורך ביצוע הבדיקה, התקבלנו בחמימות ובאכפתיות על ידי צוות האחיות של אשפוז יום נשים. הבדיקה התבצעה במקצועיות רבה ע ידי ד"ר רובין, ללא כאבים והסתיימה במהירות". 
ד"ר רובין היא בוגרת התמחות במערך לרפואת נשים במרכז הרפואי העמק, עברה השתלמות בביצוע פעולות היסטרוסקופיה במרכז הרפואי בילינסון. בהצלחה!


אולי יעניין אותך גם


 




     עוד באותו נושא


יישור שיניים באמצעות קשתיות שקופות – עכשיו זה שקוף !

 


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.