2 דקות קריאה
01 Sep
01Sep


מתוק מלוח חמוץ או חריף, זה לא משנה.. קבלו חמישה רעיונות למתכונים של פרגיות לכבוד סעודת שבת.



פרגיות בצ'ילי וסויה

כל מה שצריך זה בסך הכל צ'ילי מתוק פפריקה מעושנת (אפשר גם רגילה מתוקה) ורוטב סויה, כמות של בערך כף צ'ילי וכף סויה על כל ארבע פרגיות.

מערבבים את הכל היטב וצולים על מחבת פסים או גריל על חום גבוה משני הצדדים עד לקבלת צבע שחום עם מעט שימני חריכה שחורים. ניתן להגיש עם בצל ירוק קצוץ או שומשום.

פרגיות בשום לימון ותפוז

לימון מוסיף המון! אך אם נשדרג אותו בתפוז ושום אז בכלל! נסחט שני לימונים ושני תפוזים, נערבב יחד עם גרידת לימון מלימון שלם, שום כתוש טרי, מלח דק ופלפל גרוס. נערבב היטב את הפרגיות יחד עם הרוטב החמוץ ונניח במקרר לשעה על מנת לקבל ספיגת טעמים. נצלה על האש או במחבת פסים ובתאבון!

פרגיות בדבש וחרדל

דבש וחרדל הולכים מצוין עם עוף בתנור, ועם פרגית פי כמה! ניתן לצלות בתנור אם אתם לא רוצים ללכלך מחבת. שתי כפות דבש ושתי כפות שמן זית על כל כף חרדל. מעט מלח ופלפל ומערבבים היטב ומכינים כמו במתכונים הנ"ל.


פרגיות בברביקיו ובצל מקורמל

שיטה ממש פשוטה ומהירה: חתכו 3 בצלים לפרוסות עבות והניחו בשכבה על תבנית, מעל סדרו את הפרגיות ובזקו רוטב ברביקיו קנוי מעל. פזרו מעט סוכר חום עם מלח גס וזהו! לתנור על 200 מעלות ל-15 דקות וזה מושלם!

פרגיות בחמאת בוטנים

יש רוטב אסיאתי מפורסם שנקרא "סאטה" אנחנו נכין אותו בגרסה הפשוטה והלא מלאה. נערבב בקערה שתי כפות חמאת בוטנים עם כף שמן זית, כפית ג'ינג'ר טרי מגורר, מעט צ'ילי חריף ומלח גס.

נערבב היטב את המרינדה עם הפרגיות וגם כאן מומלץ להניח במקרר לשעה או יותר לספיגת טעמים חזקה. נצלה במחבת פסים או בגריל ובתאבון!





הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.