8 דקות קריאה
06 Nov
06Nov



אתם אוהבים מאד אבטיח ולא יודעים כיצד לבחור את האבטיח המושלם? אתם מצטרפים במבוכה למתופפי האבטיח שמחכים לצליל עלום? כך תבחרו אבטיח מוצלח • שימו לב מה מכיל האבטיח ולמה הוא בריא 



מרפאת כללית אסתטיקה בעפולה 

הבה נשחק במשחק אסוציאציות קצר: מה מזכיר לכם המילה קיץ?- חופש, ים, שמש... ו- אבטיח. אבטיח הוא חלק בלתי נפרד מהקיץ. המתיקות, פרץ הלחות המרענן והנוסטלגיה שלו הופכים את האבטיח לפינוק שאי אפשר לעמוד בפניו במהלך חודשי הקיץ כשהשמש קופחת והטמפרטורות נוסקות.

ערכים תזונתיים

אבטיח הוא לא רק מצרך טעים בקיץ; יש לו גם יתרונות בריאותיים רבים. להלן מספר ערכים תזונתיים מרכזיים וחשיבותם:

הידרציה: אבטיח, הכולל כ-92% מים, מצוין לשמירה על לחות. הידרציה נכונה חיונית לשמירה על תפקודי הגוף, במיוחד בחום.

ויטמינים ומינרלים: אבטיח עשיר בויטמינים A, B6 ו- C. ויטמין A תומך בבריאות העין, ויטמין B6 חיוני להתפתחות ולתפקוד המוח, וויטמין C הוא נוגד חמצון המסייע בצמיחה ובשיקום הרקמות.

נוגדי חמצון: הפרי מכיל ליקופן, נוגד חמצון רב עוצמה המקושר לבריאות הלב, בריאות העצם ומניעת סרטן. ליקופן נותן לאבטיח את צבעו האדום והוכח כמפחית דלקת.

חומצות אמינו: ציטרולין, חומצת אמינו הנמצאת באבטיח, יכולה לשפר את ביצועי האימון ולהפחית את כאבי השרירים. זה גם מועיל לבריאות הלב וכלי הדם.

דל קלוריות: עם רק כ-46 קלוריות לכוס, אבטיח הוא חטיף דל קלוריות שיכול לספק את החשק למתוק מבלי לגרוע מהתזונה שלכם.

אז הבנו שאבטיח הוא טעים ובריא אבל אנחנו עומדים נבוכים מול הכדורים העגולים העומדים בקפידה בסופר. והניסיון זוכר: לא תמיד גילינו בפנים אבטיח מתוק ועסיסי. אנחנו גם יודעים לדפוק על האבטיח בדיביליות כמו יתר האנשים אך לא יודעים מה להסיק מהצליל- אז הנה הפתרון-

איך נבחר אבטיח מושלם? גילינו לכם כמה סימנים

בדקו אם יש צורה אחידה: חפשו אבטיח סימטרי ללא שקעים, בליטות או אי סימטריה. צורה אחידה מעידה בדרך כלל על צמיחה והבשלה אחידה.

חפשו את כתם השדה: כתם השדה הוא האזור בו נח האבטיח על האדמה תוך כדי גדילתו. כתם צהוב או כתום קרם מסמל בשלות. הימנעו מאבטיחים עם כתמים לבנים או ירקרקים.

גודל וצורה: חפשו אבטיח בגודל בינוני לא גדול מדי ולא קטן מדי, חפשו אבטיח עגול (לא ארוך) המעיד על מתיקותו.

קליפת האבטיח: חפשו אבטיח עם מראה חיצוני עמום, לא מבריק מדי ולא דהוי מדי, זה מעיד על הבשלות הנצרכת. הקליפה צריכה להיות יציבה ללא חתכים או חבורות.

הרימו את האבטיח: אבטיחים צריכים להרגיש כבדים לגודלם. כבדות זו היא סימן לכך שהפרי מלא במים ולכן, עסיסי.

גבעול חום ויבש: חפשו אבטיח עם גבעול חום ויבש- זה מעיד על כך שהאבטיח בשל ומוכן לאכילה. גבעול ירקרק ולא יבש – מעיד כי האבטיח נקטף בטרם עת ועדיין לא הבשיל ולכן לא יהיה מתוק.

מבחן הצליל: דפקו על האבטיח ובדקו האם הקול שמושמע בחזרה הוא חלול. במידה וכן הוא מתוק ובשל.

קיץ בריא ובתאבון!




נ



 ולהתעדכן בחדשות

הזעה בבית השחי? כך תישארו יבשים גם בחודשים הלוהטים בשנה

ד"ר עופר לנדאו, מומחה לכירורגיה כללית בכללית אסתטיקה לכתבה >>






הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.