6 דקות קריאה
01 Nov
01Nov

כל החדשות בקליק אחד !

  עפולה

מגדל העמק

בית שאן

 נוף הגליל

 טבריה 

 טבעון רמת ישי

קריית שמונה 

 גליל תחתון

  יקנעם

  גליל עליון

מ.א יזרעאל

רמת הגולן


היא קלה לשימוש, קיימת בגוף שלנו באופן טבעי וכבר שנים שאנחנו לא מפסיקים לשמוע עליה בעיקר בהקשר של טיפולים קוסמטיים בעור הפנים – אז מהי בדיוק החומצה ההיאלורונית והאם יש הצדקה לפופולריות הגדולה שלה? 

כמו בכל תחום ברפואה, גם תחום ההזרקות והמילויים ברפואה האסתטית עובר אבולוציה ומתפתח מאוד ככל שחולפות השנים. בעבר, הנטייה הייתה להשתמש בחומרי מילוי קבועים כמו סיליקון או ביו אלקמיד, שאמנם יכולים להשיג תוצאות ארוכות טווח אך גם להגדיל את הסיכון לסיבוכים ולנזקים שונים בשימוש ממושך כאשר יש קושי גדול לסלק מהפנים חומר קבוע.

כיום, את החומרים האלו החליפו באופן כמעט גורף חומרים שאמנם משפיעים על הגוף באופן זמני – אך גם משתלבים בו בצורה טבעית יותר, והופכים את הטיפול לבטוח ופשוט הרבה יותר.

פרופיל הבטיחות של חומצה היאלורונית נחשב גבוה ביותר בהשוואה לחומרים אחרים המשמשים לטיפולים אסתטיים. שיעור הסיבוכים האפשריים בשימוש בה נמוך יחסית והסיבוכים נדירים מאוד

אחד החומרים הפופולריים ביותר בשנים האחרונות בהקשר הזה הוא חומצה היאלורונית. את השם שלו כולם מכירים, אך מעטים מבינים בדיוק מהו ואיך הוא משפיע על הגוף. אז הנה כל המידע שכדאי לדעת לפני הטיפול בהזרקה.

חומצה היאלורונית – מיוצרת בגוף, משודרגת במעבדה

חומצה היאלורונית מיוצרת באופן טבעי בגוף של כל אחד מאיתנו – אך סוג החומצה שמשתמשים בו להזרקה לא זהה לזה שבגופנו. הסיבה לכך היא שאם נשתמש בחומר הזה בתצורתו הטבעית – הוא יתפרק מהר מאוד ולא יאפשר שינוי ארוך טווח. לכן, בתהליכים שונים במעבדה הופכים אותו לחומר קשה יותר לפירוק – מה שמאריך במידה ניכרת את חלון ההשפעה שלו.

בגוף שלנו, החומר הזה משמש למגוון תהליכים חיוניים – שיקום ומתן נפח לאזורים שונים בגוף. כשמשווים אותו לחומרים אחרים שקיימים באופן טבעי בגופנו ומשמשים בתעשיית היופי כמו קולגן או קלציום הידרוקסי אפטייט, הוא מתפרק יחסית לאט יותר ולכן נחשב מבוקש כל כך בטיפולים אסתטיים.

חינוך וקהילה

בריאות

פלילים

כלכלה ונדל"ן 

באילו טיפולים משתמשים בחומצה היאלורונית?

חומצה היאלורונית משמשת בעיקר למילוי אזורים בגוף שעם השנים מתרוקנים ומאבדים מהנפח הטבעי שלהם, או שבאופן טבעי אינם מלאים ומתוחים בהשוואה לאנשים אחרים. הטיפולים הנפוצים ביותר בחומצה היאלורונית כוללים:

יתרונות השימוש בחומצה היאלורונית

פרופיל הבטיחות של חומצה היאלורונית נחשב גבוה ביותר בהשוואה לחומרים אחרים המשמשים לטיפולים אסתטיים. שיעור הסיבוכים האפשריים בשימוש בה נמוך יחסית והסיבוכים שעלולים להופיע – כמו לדוגמה פגיעה בחיוניות העור או זיהום – הם נדירים מאוד וברוב המקרים גם זמניים.

היתרון הגדול של השימוש בחומצה הוא גם חיסרון, תלוי איך מסתכלים עליו. זהו טיפול זמני – וגם אם לא אוהבים את התוצאה – היא הפיכה וניתן לשנות אותה. לכן, גם אנשים שחוששים להגיע לטיפול, יעשו זאת יותר בקלות כשהם מבינים שכל מה שהם יעברו גם ניתן לשנות בהמשך.

בנוסף, עצם ההזרקה של החומר הזה משפרת ברוב המקרים את איכות העור. זהו חומר שכאמור קיים באופן טבעי בגוף וממלא שורה של תפקידים חיוניים. בהיבט של טיפוח העור, חומצה היאלורונית תורמת לספיחה יעילה יותר של נוזלים, מה שמעשיר את העור בלחות באופן טבעי ומשפר את התחדשות התאים.

חומצה היאלורונית

חסרונות השימוש בחומצה היאלורונית

כאמור, היתרון הגדול של השימוש בחומצה יכול להיות גם חיסרון – התוצאות מחזיקות ברוב המקרים לחודשים או שנים בודדות – ולכן נדרש לחזור על הטיפול שוב ושוב לאורך החיים אם רוצים לשמר את תוצאותיו.

כדי להבטיח את הצלחת הטיפול, חשוב כאמור לבחור ברופא מנוסה ומיומן שמכיר את כל החומרים וידע להתאים את הטיפול הרלוונטי, הבטוח והיעיל ביותר.

בנוסף, הטיפול אמנם בטוח לשימוש, אך התחום הפך בשנים האחרונות לפרוץ יחסית, עם לא מעט גורמים לא מקצועיים שעוסקים בהזרקות בלי הידע והניסיון הדרושים לכך. כיום יש מגוון רחב של מוצרים בתחום, שמתאימים למטרות שונות ומשפיעים על הגוף בצורה שונה. לכן, חשוב לבחור במטפל אמין שמכיר את סוגי החומרים השונים ויודע כיצד לבצע את הטיפול בצורה שתבטיח תוצאות מצוינות עם כמה שפחות סיכונים.

חשוב גם לזכור שחומצה היאלורונית היא אמנם חומר פופולרי – אך ישנם מצבים שבהם כדאי להעדיף חומרים אחרים על פניה. לדוגמה, במקרה של מחסור משמעותי בנפח באזורים שונים בגוף, בדרך כלל תהיה יעילות רבה יותר לניתוחים פלסטיים או להזרקת שומן עצמי שנקלט לתקופות ארוכות יותר וגם משפיע בצורה משמעותית יותר על הנפח.

איך להבטיח את הצלחת הטיפול?

חומצה היאלורונית, נדגיש שוב, היא שם כולל לשורה של מוצרים שמשפיעים על הגוף בדרכים שונות ולפרק זמן משתנה. כדי להבטיח את הצלחת הטיפול, חשוב כאמור לבחור ברופא מנוסה ומיומן שמכיר את כל החומרים וידע להתאים את הטיפול הרלוונטי, הבטוח והיעיל ביותר.

התקשורת בין הרופא למטופל מהווה גורם חשוב ביותר בתהליך הזה, והוא ישפיע במידה רבה על הצלחתו. חשוב לספר לרופא על הציפיות מהניתוח, לשתף בחששות וגם להגדיר תקציב מתאים. תיאום הציפיות ימנע הפתעות מיותרות בשלב מאוחר יותר ויעזור לרופא להבין טוב יותר כיצד לתכנן את הטיפול.

בריאות - כללית : מעכשיו תרופות מבית המרקחת באמצעות שליח עד הבית


רשת מרפאות כללית סמייל 

מרחיבה את תחום שירותי האסתטיקה הדנטלית המוצעות במרפאותיה בעפולה







     עוד באותו נושא


יישור שיניים באמצעות קשתיות שקופות – עכשיו זה שקוף !

 



הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.