7 דקות קריאה
07 Jan
07Jan

כל החדשות בקליק אחד !

  עפולה

מגדל העמק

בית שאן

 נוף הגליל

 טבריה 

 טבעון רמת ישי

קריית שמונה 

 גליל תחתון

  יקנעם

  גליל עליון

מ.א יזרעאל

רמת הגולן


צינון, שפעת, דלקת גרון, דלקת שקדים, סינוסיטיס ונזלת – אין חורף שהן לא קופצות לביקור. הגוף נעזר במחלות כדי לנקות רעלים ולטפל בעצמו, אך איך נוודא שהמצב נשאר בשליטה ואיך נעזור לגוף להתגונן מפני המחלה הבאה?


ד"ר מוטי לוי, רופא ראשי, כללית רפואה משלימה

מחלות חורף ורפואה משלימה

מהן מחלות חורף?

למעשה אין מחלה אחת שהיא "מחלת חורף" מובהקת, אלא מדובר על שם כולל למחלות שמופיעות בעיקר בזמן העונה הקרה, עם הגשמים, התנורים והמזגנים, ההצטופפות וההתקהלות של האנשים במקומות סגורים ושאר גורמים שעוזרים לחיידקים ונגיפים לעבור מאחד לשני ולרוקן את הגנים, בתי הספר ומקומות העבודה באמצע השגרה.

תחת הקטגוריה של מחלות חורף, אנחנו יכולים למצוא (בהכללה) את התופעות הבאות:

  • שיעול
  • הצטננות או צינון
  • שפעת
  • דלקת גרון או דלקת שקדים
  • ברונכיטיס (דלקת בדרכי הנשימה העליונות)
  • נזלת

רפואה משלימה ומחלות חורף

רפואה משלימה שואפת לשפר את העמידות של מערכת החיסון של הגוף לזיהומים שיוצרים את מחלות החורף לצד הקלה בתסמינים (כמו שיעול, חום, כאבים ועוד). באופן כללי הרפואה המשלימה תציע התאמה של תזונה המבוססת על מזונות עשירים בנוגדי חמצון שעוזרים לגוף להתמודד עם זיהומים. תוספי תזונה וצמחי מרפא לחיזוק הגוף, וטיפולים שונים שיחקרו יותר לעומק את המחלה ומה הגורם שהביא להתפרצות המחלה בגוף – ואז יתאימו טיפול שיעזור לגוף לסלק את הרעלים או להגדיל את העמידות שלו בפני המצב.

לפי הרפואה המשלימה מחלות חורף כמו הצטננות הן ביטוי למצב של עודף קור, ובמקרים כאלה לצד הטיפול במרפאה נציע גם סוגי תה שיכולים להגביר את החום הפנימי וגם את העמידות של הגוף

התייעצו אונליין עם המומחים של כללית רפואה משלימה ומצאו את הטיפול או שילוב הטיפולים היעיל והנכון ביותר בעבורכם. אנשים שנוטים לחלות מדי חורף באחת ממחלות החורף ומעוניינים לחזק את הגוף ולמנוע הופעה של מחלות כאלה יכולים לפנות לטיפולים כמו: דיקור סיני, שיאצו, נטורופתיה והומאופתיה שמקטינים את הסיכוי והסיכון להידבקות.

ככלל, כשאנחנו מזניחים את הגוף – לא מקפידים על התזונה ומרבים במזון מעובד המבוסס על סוכר וקמח לבן; לא ישנים מספיק; לא עושים מספיק פעילות גופנית ונמצאים במצבי לחץ רבים – אנחנו מקשים מאוד על הגוף שלנו למצות את היכולת שלו להגן על עצמו מפני זיהומים שונים שמאפיינים את מחלות החורף השונות. במצבים כאלה האיזון שבגוף מופר, הזיהומים נכנסים ולא יוצאים ואנחנו מקבלים מהצטננות קלה, דרך דלקת בגרון או בשקדים ועד לשפעת קשה.

רפואה משלימה לטיפול במחלות חורףלזימון תור לחצו כאן >

ירקות ירוקים

נטורופתיה למחלות חורף

טיפול נטורופתי יתחיל כמו כל שיטה אחרת בתשאול ובהבנה של המצב כדי לאבחן את הבעיה ואת שורש הבעיה. אחר כך נעבור להתאמה של תזונה שתעזור לגוף להחלים מהר יותר ולחזק אותו כך שנוכל למנוע מהמחלה או מהזיהום לחזור. התזונה תהיה כזו שתעניק לגוף את הכלים להתחזק ולנהל ביעילות את מאבקו בפולשים. נרבה בירקות ופירות העשירים בוויטמים A ו-C כמו ירקות כתומים וירקות ועלים ירוקים, נבטים, פירות ואגוזים. באופן קלאסי התזונה החורפית תהיה מבושלת וחמה יותר. אמנם חלק מהרכיבים התזונתיים נעלמים בבישול, אך לרובנו קל יותר לצרוך כך ירקות בחורף.

לצד זה נמליץ, להימנע ממזון המכיל קמח לבן, סוכר מעובד, חלב ומוצריו – מעדני חלב למיניהם, פסטות, לחמים, בורקסים וכדומה. למטופלים שחולים עכשיו נמליץ להימנע מארוחות כבדות ולהעדיף מזון מבושל ומגוון בזמנים קבועים.

אל התזונה אפשר להוסיף תוספי תזונה וצמחי מרפא כמו אכינציאה לזמנים קצרים שמעלה את מספר הכדוריות הלבנות בדם, פרופוליס ואבץ שעוזר מאוד לגוף לשפר את העמידות נגד מחלות זיהומיות ומקצר גם את זמן ההחלמה, אסטרגלוס לשלב המניעה, אבץ ופרוביוטיקה במידת הצורך. לעמוד הטיפול נטורופתיה

דיקור סיני למחלות חורף

הדיקור הסיני בטיפול במחלות חורף מתמקד לרוב במניעה שלהן. את זה נעשה באמצעות דיקור של נקודות העובדות על מערכת החיסון וגורמות לעמידות טובה יותר של הגוף. לצד הדיקור נציע גם מרשם של צמחי מרפא סינים שנחשבים יעילים בהתמודדות עם מחלות חורף.

למטופלים שכבר חלו נציע דיקור להתמודדות טובה יותר עם המחלה, הדיקור מאיץ את ההחלמה ועוזר להתמודד עם כל התסמינים הנלווים של המחלה.
לעמוד הטיפול דיקור סיני

הומאופתיה למחלות חורף

להומאופתיה ראייה הוליסטית ולפיה היא מתאימה פתרונות, טיפולים ותרופות הומאופתיות (רמדי). לפי הראייה ההוליסטית קיימים טיפוסים שנוטים יותר מאחרים לחלות במחלות חורף. ניקח לדוגמה טיפוס "ארסניקום" שהוא טיפוס דייקן שאוהב סדר אך הוא בעל חיוניות ירודה וסובל מאוד מקור לצד רגישות גבוהה בדרכי הנשימה, זהו טיפוס שיהיה חולה יותר בחורף מטיפוס אחר ולו נציע טיפול שמבוסס על ארסניקום אלבום (בהומאופתיה נוהגים הרבה פעמים להציע טיפול לפי העיקרון של דומה בדומה יטפל).
לעמוד הטיפול הומאופתיה

שיאצו למחלות חורף

מחלות מופיעות שהגוף נחשף לגורם חיצוני כגון רוח, גשם וקור ואפילו מזגן. החשיפה הזאת של הגוף מביאה לתקיעות של המרדיאנים ומונעת זרימה תקינה. בטיפול במחלות חורף נעבוד מערכתית על יצירת זרימה והנעה לצורך הוצאה מהירה ויעילה יותר של הליחה החוצה מן הגוף, וזה יכול להוביל גם למתן שתן מוגבר או להזעה. בטיפול עצמו נבצע לחיצות ומתיחות על הגב כדי להכניס הרבה תנועה לגוף.
לעמוד הטיפול שיאצו

ביופידבק למחלות חורף

מיומנות ויסות הלחצים והרגיעה והיישום שלהן בזכות אימון ביופידבק ביומיום מאפשר להשיג רמה יציבה של עוררות אשר נמצאת מתחת לסף הלחץ ומביאה לחיזוק מערכת החיסון. לחץ ודריכות ממשוכת משפיע דרך מנגנונים הורמונליים (כמו קורטיזול) על איכות השינה וגם על היכולת של מערכת החיסון לתפקד ביעילות. אנחנו נשאף ללמד את הגוף טכניקות להרגעה שיעלו את העמידות והחוזק של מערכת החיסון ואת היעילות שלה במלחמה במחלות החורף.
לעמוד הטיפול ביופידבק



בריאות - כללית : מעכשיו תרופות מבית המרקחת באמצעות שליח עד הבית


רשת מרפאות כללית סמייל 

מרחיבה את תחום שירותי האסתטיקה הדנטלית המוצעות במרפאותיה בעפולה







     עוד באותו נושא


יישור שיניים באמצעות קשתיות שקופות – עכשיו זה שקוף !

 



הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.