6 דקות קריאה
04 Sep
04Sep

כל החדשות בקליק אחד ! חדשות נטו העמקים  והגליל >

נטו  מגדל העמק
 נטו נוף הגליל
נטו טבריה 
נטו חצור
נטו קריית שמונה 
ננטו  צפת
 נטו יקנעם
נטו רמת ישי
נטו מ.א יזרעאל
נטו מועצות אזוריות 

מיפוי צרכים יומיומי, הרחבת השירותים, מענים למצוקות רפואיות ונפשיות במרפאות נודדות וייעודיות – וזמינות למפוני הדרום והצפון במלונות ובמרכזי ההארחה. ד"ר אריאלה עופרן, מומחית ברפואת המשפחה וסגנית המנהל הרפואי של מחוז צפון בכללית מספרת על ההערכות בארגון והחשיבה על היום שאחרי


המתקפה האכזרית של מרצחי החמאס בשבת של ה-7 באוקטובר הובילה קהילות רבות מאזור עוטף להתפנות ליישובים באזור הצפון. בין היתר פונו תושבים מהדרום לטבריה, מגדל, עפולה ואזור עמק יזרעאל. מאוחר יותר המעגל התרחב עם פינוי יישובים מהחזית החמה בצפון.
לצד ההערכות הצבאית, נערכים גם בשירותי הבריאות לתת מענה לצרכי האזרחים ולא חסרים כאלה בעת הנוכחית.
בכללית מחוז צפון נערכו מיד בהתאם עם מיפוי צרכים ראשוני, לאחר ההלם שפקד את החברה בישראל.
"יממה לאחר האסון בעוטף עזה כבר ראינו מפונים שהגיעו לאזור הצפון, אחר שהרוב המכריע התפנה למרכז הארץ", סיפרה ד"ר אריאלה עופרן, מומחית ברפואת המשפחה וסגנית המנהל הרפואי של מחוז צפון בכללית. "אט אט הגיעו יותר ויותר מפונים לאזור שלנו. היינו בקשר עם פיקוד העורף והם עדכנו אותנו במספרים. זיהינו מיד שיש צורך במענים רפואיים שוטפים וכמובן מענים בהיבטים של הנפש. אחרי שראינו את תמונת המצב התחברנו לנציגי הקהילות השונות שפונו מיישובי העוטף שהתאכסנו באזור הכינרת, במזרע, בעפולה ובמקומות נוספים. היה חשוב לנו לתת להם מענה ראשוני של רפואת משפחה – גם לבוגרים וגם לילדים – ולחבר אותם לאנשי בריאות הנפש שלנו. הבהרנו להם שאנו זמינים עבורם לכל צורך רפואי ונפשי כזה או אחר".

בכירי הכללית במהלך סיור במרפאות


מחוז צפון בכללית הקימו מרפאות ניידות ייעודיות עבור המפונים, לצד המענים במרפאות כללית השונות ביישובי האזור. "יש רופאי משפחה שפגשו את המפונים במרפאות נודדות שמטפלים מתוך המלונות ומקומות הלינה – ובמקביל מטפלים בהם אנשי בריאות הנפש שלנו, פסיכיאטריים, פסיכולוגים ועובדים סוציאליים שמסייעים בהכלה, בתמיכה ובמתן מענים רגשיים למצוקות שצצות אחרי אירוע כל כך קשה. חלק מהטיפולים נעשה ברמה פרטנית וחלק בשיחות קבוצתיות".
לדברי ד"ר עופרן למערך שהוקם חשוב מאוד שהמפונים לא ייפלו בין הכיסאות ויקבלו מענה מקצועי ומהיר, כולל לסיעודיים ולמוגבלים שנעזרים ביחידת טיפולי הבית של הכללית. "ככל שהימים עוברים אנחנו רואים את התמונה המלאה ויש מודעות לצרכים הנדרשים של המפונים והקהילות שבדרך כלל מגובשות ומגיעות יחד. כמובן שיש גם התגייסות של המרפאות השונות בערים והיישובים הסמוכים ויש גם אפשרות לקבל טיפול מרופאים און ליין. כולם עובדים יחד בעת הזו למען המפונים שחוו טרגדיות נוראיות".
לצד המענים בתקופה הרגישה בכללית צפון כבר חושבים קדימה ומודעים לכך שבחודשים הקרובים יתמודדו תושבים רבים ומפונים עם טראומות ראשוניות ומשניות: "יש מודלים לטיפול בטראומה ואנו נטפל על פיהם", הוסיפה ד"ר עופרן, "נבחן דרכים להפחתת חרדה במצבי סטרס אקוטיים ותסמינים גופניים אחרים. ברור לנו שנהיה בפוקוס על ההיבטים הללו בשנה הקרובה, עם מודעות יתרה לצרכים של המטופלים שלנו – כולל טיפול מונע. התהליכים הללו יהיו חלק ממיפוי רחב שנדרש ונבצע אותו בהתאם".








בריאות - כללית : מעכשיו תרופות מבית המרקחת באמצעות שליח עד הבית

רשת מרפאות כללית סמייל 

מרחיבה את תחום שירותי האסתטיקה הדנטלית המוצעות במרפאותיה בעפולה







     עוד באותו נושא


יישור שיניים באמצעות קשתיות שקופות – עכשיו זה שקוף !

 



הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.