7 דקות קריאה
07 Jan
07Jan

כל החדשות בקליק אחד !

  עפולה

מגדל העמק

בית שאן

 נוף הגליל

 טבריה 

 טבעון רמת ישי

קריית שמונה 

 גליל תחתון

  יקנעם

  גליל עליון

מ.א יזרעאל

רמת הגולן



לאנשי הצוות העובדים במרכז הרפואי העמק יצטרפו כעת ג'ני, טימי וטדי, כלבים שעברו הכשרה מיוחדת והם כלבים טיפוליים.



חדש במרכז הרפואי העמק: יחידת כלבנות רפואית

"אנחנו קצת משוחדים אבל כנראה שזאת אשת הצוות הכי חמודה שלנו: ג'ני הכלבה הטיפולית"

לאנשי הצוות העובדים במרכז הרפואי העמק יצטרפו כעת ג'ני, טימי וטדי, כלבים שעברו הכשרה מיוחדת והם כלבים טיפוליים. 

"מחקרים מוכיחים שבכל מגע עם כלב מופרשים לגוף הורמונים אשר מסייעים להפחתה של חרדה, כאב, עצב ובדידות ומעלים את תחושת הביטחון והמוטיבציה לשיתוף פעולה עם הצוותים", מסבירה מיכל לבנשטיין, אחות מזה 28 שנים ומטפלת מוסמכת בעזרת בעלי חיים. מיכל הקימה את מערך 'לגעת בנפש', מערך ייחודי של אחיות ואחים שמגיעים מהשטח ומוסיפים לארגז הכלים שלהם את הטיפול הרגשי באמצעות בעלי חיים במטרה למקסם את יכולות הטיפול במטופלים מורכבים וכדרך נוספת להגיע אל ליבם. "הכלבים הם שותפים של ממש לטיפול, יש להם יכולת מופלאה לסייע לנו לטפל בחולים מורכבים", הדגישה מיכל.

 

לדברי יהודית חייט, האחות הראשית ומנהלת האחיות במרכז הרפואי העמק: "פגשתי את הכלבים הטיפוליים לראשונה במרכז הרפואי בילינסון, צפיתי בתגובות של המטופלים ושל הצוותים למגע עם הכלבים. התרגשתי לראות את החיוך שעולה על הפנים, ואז קורה הקסם - הרגע שבו הם שוכחים את הכאב והחרדה. חשבתי שזה חלום שאני רוצה להגשים גם עבור המטופלים ב'העמק', ויחד עם מנהל המרכז הרפואי ד"ר מאור ממן שמאמין בגישה הזו בכל ליבו אנו מגשימים כעת את החלום".

את יחידת הכלבנות הרפואית במרכז הרפואי העמק מרכזת דנה לב, אחות מומחית קלינית לטיפול בכאב. "שיתוף של כלבים טיפוליים במהלך הטיפול מגיע מתוך הסתכלות כוללנית על מטופל עם כאב ועל הצרכים הגופניים והרגשיים שלו והכל למען שיפור רווחתו. אנשי הצוות הרב תחומי במחלקות השונות יזהו את המטופלים שהכלבים הטיפוליים יכולים להיטיב עמם ואנחנו נבנה את תכנית הטיפול הנכונה עבור כל מטופל. הכנסת כלב טיפולי תתבצע רק בהסכמה וברצון המטופל ומתוך הבנה של הצורך הגופני, הרגשי והנפשי שלו. אני שמחה על שיתוף הפעולה המרגש בין המרכז הרפואי העמק למיכל ולשותפים המיוחדים שלה", סיכמה דנה. 

באגף הלנברג לשיקום שבמרכז הרפואי העמק נערכו בימים האחרונים כמה מפגשים מרגשים בין הכלבים הטיפוליים לבין מטופלי השיקום. רינה ארמי, בת 71 מעפולה התאשפזה בשיקום בעקבות שבר בעצם הירך וכעת, הכלבה ג'ני היא אחת מתוך הצוות הרב תחומי שמטפל בה. "הייתה לי כלבה 16 שנים ואני מאוד אוהבת כלבים, הפגישה עם ג'ני שימחה אותי ורוממה את מצב רוחי", סיפרה השבוע. הכלבה ג'ני תגיע לבקר את המטופלת גם בשבועות הקרובים של אשפוזה בתקווה שבקרוב רינה תשחק עם ג'ני כשהיא ניצבת על רגליה. 

הכלבים הטיפוליים בישראל שמשתלבים במסגרות האשפוז עוברים פיקוח וטרינרי ובדיקות קפדניות, בהתאם לסטנדרטים בינלאומיים.


בריאות - כללית : מעכשיו תרופות מבית המרקחת באמצעות שליח עד הבית


רשת מרפאות כללית סמייל 

מרחיבה את תחום שירותי האסתטיקה הדנטלית המוצעות במרפאותיה בעפולה







     עוד באותו נושא


יישור שיניים באמצעות קשתיות שקופות – עכשיו זה שקוף !

 



הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.