4 דקות קריאה
12 Mar
12Mar

ביריד החקר היישובי הציגו התלמידים את עבודות החקר בנושא החלל. ראש העיר שהתגאה בתוצרים הבטיח: "אנחנו נגדיל ונאדיר את האירוע"


מגדל העמק: יריד חקר יישובי מרשים בהשתתפות בתי הספר היסודיים

ביריד החקר היישובי הציגו התלמידים את עבודות החקר בנושא החלל. ראש העיר שהתגאה בתוצרים הבטיח: "אנחנו נגדיל ונאדיר את האירוע" יריד החקר הישובי התקיים השנה בתפוח הפיס בחט"ב "יערת העמק". מדובר בתהליך שלם של מחקר מדעי ופתרון בעיות שביצעו התלמידים לאורך כל השנה. היריד השנה התמקד בנושא חלל. בתהליך חקר משמעותי לקחו חלק תלמידי כיתות ו' מכל בתי הספר היסודיים וכיתות ט' מחטיבות הביניים. את כל פרויקטי החקר ליווה הצוות המקצועי של "ספייס וואלי", אשר מחנכים לחלל את ילדי הרשות מזה שנה שביעית ברציפות.
התלמידים והתלמידות הציגו מול שופטים מכובדים: איתי לוי מסוכנות החלל הישראלית ונורית ברגר גיל מפקחת המדעים במחוז צפון. הפרויקטים עסקו במעבר האנושות למאדים במגוון מאוד רחב של נושאים: חקלאות, הפקת מחצן לנשימה ולהנעה רקטית, הרתחת מים לצורכי היום-יום, ניצול חומרים בקרקע לבניית המבנים, קפסולות המכילות את כל אבות המזון, שימוש תרופות בתנאי מיקרו-כבידה, הנבטה של גידולים חקלאיים בקפסולות רובוטיות, חליפות חלל לשמירה על מסת שריר וחליפות לשמירה על טמפרטורת הגוף וכוח צנטריפוגלי לייצור כוח משיכה מלאכותי בחללית שתטיס את האסטרונאוטים למאדים.
התלמידים הפגינו רמת ידע מאוד גבוהה, יצירתיות, חדשנות ויזמות בגיוס כלל תלמידי הנבחרות לתפקידים השונים בתהליך החקר ובעיקר בשיתוף הפעולה בין התלמידים לבין המורים למדעים והצוות של "ספייס וואלי" בהובלתם של ד"ר גיא חץ, ד"ר מרינה חץ, ענבר שלמה ועמיר זוהר.
ההתרגשות שהייתה באוויר לא הפריע להצגת התלמידים שהראו שליטה מלאה בחומר שלאנשים רגילים, לפעמים אפילו קשה לתפיסה. השאיפה שלהם למצוינות, החשיבה מחוץ לקופסא, ההתמודדות עם עבודה קשה - מוכיחים שהשקעה בחינוך מבטיחה לכולנו העתיד טוב יותר.
יקי בן חיים ראש העיר אמר: "שמחתי לפגוש את תלמידי העיר המצטיינים. התרשמתי ברמה הגבוהה ביותר. התחייבתי בפני התלמידים שבשנה הבאה אנחנו נגדיל ונאדיר את חקר היריד היישובי. המטרה שלנו היא לעשות מערכת חינוך טובה יותר. יישר כח למנהל החינוך, לצוותים המקצועיים, למנהלים, למורים ולתלמידים".


    עכשיו במדורים

חדש! להרים במרפאה מרפאת כללית אסתטיקה בעפולה משיקה שירות חדשני וייחודי: ניתוח הרמת עפעפיים במרפאה  . ההליך הכירורגי מבוצע תחת הרדמה מקומית ומבטיח זמן החלמה קצר יותר והתאוששות מהירה יותר

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.